Zihin performansı; dikkat, hafıza, problem çözme, planlama, karar verme, öğrenme ve odaklanma gibi bilişsel becerilerin bütününü kapsar. Günlük yaşamda etkin düşünme, öğrenme ve üretken olma yetimizi belirler.
Akademik başarı, iş performansı, sosyal iletişim ve yaşam kalitesi doğrudan zihin performansı ile ilişkilidir. Zihinsel beceriler geliştikçe birey, daha hızlı öğrenir, daha doğru karar verir ve daha etkili çözümler üretir.
Programlarımızda dikkat geliştirme, hafıza güçlendirme, işlemleme hızı artırma, planlama ve karar verme becerilerini destekleyici egzersizler yer alır. Oyun temelli uygulamalar, dijital alıştırmalar ve bireysel seanslar ile ilerleme sağlanır.
4 yaşından itibaren çocuklar, ergenler, üniversite öğrencileri ve yetişkinler için farklı düzeylerde yapılandırılmış zihin performans gelişim programlarımız vardır.
Bu bireyden bireye değişir. Genellikle 8–12 haftalık düzenli çalışmalarla gözle görülür bir gelişme başlar. 24–48 seanslık programlarda kalıcı ilerlemeler sağlanabilir.
Kesinlikle evet. Programlarımız dikkat eksikliği, dürtüsellik gibi sorunlara sahip çocuklar için özel olarak yapılandırılmıştır. PASS teorisine dayalı uygulamalarla dikkat süreçleri güçlendirilir.
Öğrenmeye hazırlık düzeyi artar. Okuma-anlama, problem çözme, dikkat sürdürme gibi alanlarda gelişim sağlandığı için akademik başarı da artış gösterir.
Programlarımız bireysel ve grup olarak uygulanmaktadır. Öncelikle programa katılacak bireyin Bilişsel beceri testleriyle Zihin Performans Düzeyi tespit edilir ve buna göre bireysel çalışmalar mı yoksa grupla çalışmalara mı alınacağına karar verilir.
Evet. Programa başlamadan önce bireyin bilişsel profili yaşa bağlı olarak 10 dan fazla testle değerlendirilir. Gelişim süreci boyunca ara testlerle ilerleme takip edilir.
Evet. Bu çocukların dikkat, bellek, işlemleme hızı ve ardıl düşünme gibi bilişsel alanlarında güçlükleri olabilir. Zihin performans programları bu temel becerileri hedef alarak akademik becerilerin (okuma, yazma, matematik) desteklenmesini sağlar.
Evet. Dikkat kontrolü, dürtü denetimi ve görev sürdürme becerileri bu programların temel hedefidir. Planlı ve yapılandırılmış egzersizlerle odak süresi artar, akademik ve sosyal işlevsellik desteklenir.
Dolaylı olarak evet. Bilişsel beceriler geliştikçe çocuklar yönerge alma, karşılıklı konuşma, sıra bekleme ve uygun tepkiler verme gibi sosyal davranışları daha rahat sergileyebilir. Bu da sosyal ilişkilerde özgüveni artırır.
Hayır. Her ne kadar temel hedef bilişsel gelişim olsa da, zihin performansı çalışmaları dolaylı olarak dil gelişimi, sosyal-duygusal denge, motor beceriler ve akademik başarı gibi birçok alanı destekler.
Dikkat, ardıl düşünme ve işitsel bellek gibi alanlar geliştirildiğinde, çocuk yönergeleri daha iyi anlar, sözel anlatım becerileri artar, kelime dağarcığı zenginleşir ve iletişim kalitesi yükselir.
Zihinsel becerileri güçlenen çocuklar, kendilerini daha iyi ifade eder, görevlerde daha fazla başarı yaşar ve bu da özgüvenlerini artırır. Duygusal düzenleme, empati kurma, grup içinde iş birliği gibi becerilerde de ilerleme sağlanır.
İnce motor ve kaba motor beceriler, özellikle planlama, ardıl işlemleme ve dikkat ile yakından ilişkilidir. Zihin performans çalışmaları sırasında uygulanan bazı hareket tabanlı egzersizler motor koordinasyonu da destekler.
Oldukça yüksektir. Dikkatini toplayabilen, yönergeyi anlayan, bilgiyi hafızasında tutabilen bir çocuk; okuma, yazma ve matematik gibi temel derslerde daha başarılı olur. Öğrenme hızı ve kalıcılığı artar.
Evet. Planlama, sıralama ve dikkat süreçleri geliştiğinde çocuk kendi başına görev tamamlama, zamanı yönetme, giysi giyme, diş fırçalama gibi öz bakım görevlerini daha bağımsız yerine getirebilir.
Kesinlikle. Planlama, içsel konuşma ve dürtü kontrolü geliştiğinde çocuklar daha sakin düşünebilir, duygularını daha sağlıklı ifade edebilir ve zorlayıcı durumlarla daha yapıcı başa çıkabilir.
Genellikle 8–12 hafta içinde ilk etkiler gözlemlenir. Ancak kalıcı ve genellenebilir kazanımlar için 24–48 seanslık bir süreç önerilir. Süreç bireysel farklılıklara göre değişkenlik gösterebilir.
Evet. Programın temel amacı da budur. Kazanılan becerilerin sadece oturum içinde değil, günlük yaşamda da kullanılabilir ve sürdürülebilir olması hedeflenir.
Dolaylı olarak evet. Planlama ve dikkat kontrolü gelişen öğrenciler, sınav öncesi ve sırasında daha sakin kalabilir, kaygıyla başa çıkma becerileri güçlenir.
Bilgiyi daha hızlı ve doğru işleme, sınav süresince odaklanma ve dikkat dağıtıcı unsurlara direnme becerisi, soruları daha etkili çözme gibi avantajlar sağlar.